На топа на устата >>

Избори по американски

Шоу, пари и задкулисие


tobe.bg22.08.2016. г.258
Сподели:

Кандидатът за президент на САЩ от Демократическата партия Хилари Клинтън е похарчила в предизборната си кампания през юли 49 милиона долара. В същото време съперникът й републиканец Доналд Тръмп през изминалият месец за своята кампания е изхарчил само 18.4 милиона долара, съобщи вестник The Washington Post. Според изданието голямата разлика при "усвояването" на средствата се дължи на това, че бившият държавен секретар " отделя пари за скъпоструващи, недълги изявления по телевизионните канали и в същото време е задействала стотици щатни сътрудници по цялата страна, което са традиционните разходи в предизборната кампания, от които Тръмп се въздържа". Така Клинтън е изхарчила за миналия месец  26 милиона долара за "изработка и излъчване на огромно количество телевизионни и интернет реклами". При това от началото на своята кампания до сега Хилари е хвърлила 120 милиона долара за предизборни клипове. Още 5 милиона долара са дадени за заплати на 705 сътрудници от щаба, агитиращи за бившата първа дама. От тях 2 милиона долара са отишли за пътни разходи, по време на предизборните обиколки. Както отбелязва вестникът Тъмп е удвоил средните си разходи за май и юни, и за юли е похарчил 18.4 милиона долара. Почти повече от половината от тези средства - 8.4 милиона долара- са постъпили в една компания Giles-Parscale , която се занимава с уебдизайн. Интересното е, че шефа на тази компания Бред Парскейл работи в щаба на милиардера. Също така републиканецъ ет изхарчил през юли за пътуване из страната 3.2 милиона долара и 1.8 милиона за разпространение на агитационни материали. За изминалия месец щабът на Тръмп е отделил 773 хиляди долара за възстановяване на загубите, които са понесли различни компании на Доналд в хода на кампанията . От началото на кампанията му до сега семейството на магната и негови фирми са получили 7.7 милиона долара за агитация за републиканеца. Бизнесменът и до този момент продължава да плаща заплата на своя бивш мениджър на предизборната кампания Кори Левандовски, който беше уволнен още през юни. The Washington Post отбелязва, че Тръмп продължава да се консултира с Левандовски  и даже му е изплатил на 6 юли месечна заплата в размер на 20 хиляди долара. Самият Кори непосредствено след излизането си от щаба на Тръмп се уреди да започне работа като политически анализатор в CNN. От началото на предизборната надпревара щабът на Тръмп е изхарчил за агитация 89.5 милиона долара, а Клинтън почти 319 милиона долара. " Голямата разлика в сумите до известна степен е обусловена от убежденията на магната, че няма нужда да плаща обичайните средства за водене на кампания. Вместо това той залага на агитацията в социалните мрежи и шумното, и зрелищното отразяване в средствата за масова информация на неговите митинги", се казва в статията. Така щабът на милиардера само преди няколко дни започна да  върти по телевизиите своите предизборни материали и планира да похарчи за това, за сега, 4.9 милиона долара в Охайо, Пенсилвания, Северна Каролина и Флорида. Само за юли с помоща на своята партия републиканецът е успял да събере 82 милиона долара, докато неговата съперница за същия период е събрала 90 милиона долара. Както отбелязват социолозите в последните седмици Тръмп се сблъсква със значителни трудности в борбата за президентското кресло. Много видни републиканци призовават националния партиен комитет да се откаже от поддръжката си за милиардера на предстоящите президентски избори. През изминалата седмица Тръмп направи редица големи размествания в ръководството на предизборната си кампания. Скоро стана ясно, че Пол Манафорт, който ръководеше предизборния щаб на магната е подал оставка. 

Източник: The Washington Post

Оценете статията:


Хижа Васил Левски >>
Вицове >>
Хороскоп >>
Облак с етикети >>
Влезте
Потр. име / имейл *
Парола *
Регистрация
Потрбителско име *
Парола *
имейл *
Име
Фамилия
Полетата означени със * са задължителни